Daňový úrad v Novákoch sa presúva do Prievidze

07.03.2013 Prievidza

Nováky/Prievidza 6. marca (TASR) - Väčšina ľudí z kontaktného miesta Daňového úradu (DÚ) v Novákoch sa budúci týždeň sťahuje aj so svojou agendou do pobočky v Prievidzi. To sa nepáči miestnym zamestnancom. Boja sa, že v tomto období nebudú stíhať vzhľadom na veľké množstvo práce riešiť aj sťahovanie nováckeho kontaktného miesta. Zároveň upozorňujú na fakt, že v Novákoch zostane jedna zamestnankyňa v priestoroch pobočky Slovenskej pošty, ktorá bude preberať daňové priznania, iné tlačivá a poštu sama, čo nebude schopná stíhať.

Ako sa pre TASR vyjadrila správkyňa z pobočky DÚ v Prievidzi Anna Satrapová, správcovia a register s celou svojou agendou z kontaktného miesta sa majú na nutné obdobie presťahovať 11. marca. "Pre nás to znamená to, že vzhľadom na priestory, ktoré máme k dispozícii, sa budeme sťahovať v našej budove z kancelárie do kancelárie a prenášať spisy, ktoré podliehajú daňovému tajomstvu," upozornila. Nikto podľa nej nezobral do úvahy, či je toto sťahovanie kontaktného miesta dobré riešenie, aj vzhľadom na to, že sa to deje v tom najvyťaženejšom období pre daňových zamestnancov. "Tlmočím názor jednotlivých správcov. Podľa nás je to zle zmanažované. Prečo sa to deje práve v tomto období, prečo s tým nepočkali na obdobie júna, keď sa vracajú preplatky? Odskáču si to koniec koncov ľudia," doplnila. Satrapová sa tiež pýta, či niekto skutočnosť, že sa väčšina kontaktného miesta sťahuje z Novák do Prievidze, oznámil verejnosti.

"Na margo uvedenej sťažnosti môžem povedať len toľko, že prvoradým je pre nás komfort daňových subjektov a tomu sa musia prispôsobiť aj naši zamestnanci," reagovala pre TASR hovorkyňa Finančného riaditeľstva SR Gabriela Dianová a doplnila, že od 1. marca sa otvorili štyri nové kontaktné miesta daňových úradov. Jedno z nich je aj na pobočke Slovenskej pošty v Novákoch a klienti ho môžu využívať na získanie základných informácií k daniam. "Zároveň budú tieto pracoviská vydávať daňové tlačivá, preberať a formálne kontrolovať všetky typy daňových priznaní, hlásení a prehľadov, účtovných výkazov, súhrnných výkazov a ďalších vstupných dokumentov. Budú prijímať, evidovať a triediť doručené zásielky, respektíve podania a tiež poskytnú možnosť osobného prevzatia vybraných písomností daňového úradu. Klienti môžu využiť kontaktné miesta na vybraných pobočkách Slovenskej pošty v čase od 8:00 do 16:00 h," informovala.

Dianová dodala, že zámerom spoločného projektu Slovenskej pošty a finančnej správy je priblížiť služby daňových úradov občanom. Ide o pilotné pracoviská, ktorých efektívnosť finančná správa vyhodnotí a následne rozhodne o prípadnom rozšírení projektu. Podľa hovorkyne na každom takomto novom mieste nájdu občania dotazník, ktorý môžu vyplniť a vyjadriť svoj názor na poskytovanú službu, čo bude dôležitým faktorom pri rozhodovaní o ďalšom postupe.

"Napriek tomu, že pilotný projekt testujeme v tomto najnáročnejšom období, klienti dostanú služby v požadovanom rozsahu. Pilotným projektom chceme overiť možnosť prevádzkovania kontaktných miest potenciálne na všetkých pobočkách Slovenskej pošty a priblížiť tým služby finančnej správy občanom. Služby poskytneme na mieste, ktoré podnikatelia navštevujú bežne a v prípade rozšírenia projektu sa zvýši počet kontaktných miest finančnej správy pre verejnosť," uzavrela Dianová
 

Vyberte región